Huacachina

Har haft en riktigt bra, rolig och äventyrlig dag.
Blev upphämtad utav samma chaufför igen (känner mig nästan som en kändis som har en egen chaufför, han sa att det även är han som ska skjutsa mig till bussen imorgon) och åkte mot huacachina. Åkte till organisationen jag bokade med och där blev jag och de andra upphämtad av en annan chaufför med en boggy. Åkte ut över sanddynerna, satan vad kul det var. Ungefär som en berg och dal bana, vissa kullar var så jäkla branta, nästan 90 grader.
Sedan blev det sandboarding. Även det var riktigt kul och man åkte nerför sjukt branta backar.
Efter ungefär två timmar (sammanlagt) så åkte vi till oasen och hade en jättefin utsikt över den.
När vi kom tillbaka till organisationen var himlen fint rosa så jag sprang ner till oasen och tog några bilder. Dock blev det inte alls lika fint som IRL, men det var alltid något.
Sedan tog jag en taxi tillbaka till mitt hostel i Ica. Trodde först att chauffören höll på att kidnappa mig. Han åkte en helt annan väg som jag inte kände igen, och det kändes alldeles för långt bort, men rätt som det var var vi bara ett kvart ifrån mitt hostel.
Tog bort så mycket sand som möjligt ifrån mig innan jag gick ut igen för att ta ut pengar. Och nu får jag tuppjuck på mitt kort. Nästan hela tiden idag har det funkat jättebra, men nu på kvällen ville knappt någon bankomat ta mitt kort. Stod bara att det var något fel och att uttag inte kunde göras. Och sen min upplevelse i new york med mitt andra kort, så får jag panik varje gång det blir så. Visste knappt vad jag skulle göra då jag hade provat med flera olika banker osv, men till slut så gick jag till en annan igen och då funkade det. Kunde äntligen andas ut. Hade verkligen inga pengar kvar i plånboken, och jag vill inte ha så mycket heller när man går runt här ensam.
Så efter det kunde jag äntligen få gå och köpa middag.
Hittade en mysig restaurang med många olika pastarätter. Beställde och tog med mig det tillbaka till hostlet. Hon som tog betalt var riktigt trevlig och vi satt och pratade under tiden jag väntade på maten. Det är inte bara hon som är trevlig här, många är så hjälpsamma när man frågar något, blir förvånad varje gång.

Nu ligger jag i sängen här och kollar på film. Har inte haft sånt här bra wifi på länge och jag saknar lite att kolla på film innan man somnar. Så till skillnad från cusco och de andra städerna, så fungerar wifiet så bra att man ska streama filmer.
Är sjukt nöjd med duschen också. Även där, har inte haft en sån bra dusch på länge. Trycket är sjukt bra och den är varm. Så underbart.
Så ikväll är det en riktigt nöjd Emma som bloggar, och är även jäkligt proppmätt också.
Och så fort filmen är slut ska jag sova. Blir upphämtad halv sju imorgonbitti så jag vill vara utvilad!

Helt sjukt vad sandig man blev, hade sand nästan överallt, men kul var det!
Det där var den brantaste backen vi åkte ner för. Prickarna högst uppe till höger är människor!