Och så blev man 20

Fyller 20 är idag, tiden går fort, firas med systemet!

Puderrosa

Fick hem en ny topp idag från jfr.se, dom har hur mycket fint som helst på rea för riktigt bra priset!

Freak

Mirror, mirror mirror on the Wall
Tell me, tell me that I'm beautiful...
It tells me I'm a freak

Kräftor

Efter jobbet igår så blev det lite städande (fick en dammsugare av mormor och morfar, wiie) innan Angelica och Andreas kom hit.
Käkade lite kräftor, var faktiskt helt okej, så länge någon annan skalade dom. Sen blev det idol och ph. Tycker faktiskt att paradise inte alla verkar vara så bra i år. Hoppas det blir bättre när det har visats lite fler avsnitt.

Idag blir det jobb, slutar klockan sex och sen ska jag bara ta det lugnt. Slappa i soffan framför en serie kanske!

Kass outfit-bild

Bjuder på en kass outfitbild, men det är väl bättre än inget ;)

Jeansjacka - H&M // topp - Bik Bok // jeans - dr denim // väska - Lindex // converse

Släktträff

Åkte ner till Hjo igår med mamma och idag blev det släktträff för fulla muggar på morfars sida. Var riktigt kul, dock så hade vi det lite otur med vädret, men det gick ju bra ändå.

Bjussar inga bilder på släkten då de kanske inte uppskattar att få synas här!

Hemma i Sverige igen

Bye bye San Fransisco

Gick upp för lite mer än en timme sen, käkade frukost på iHop och nu ska vi snart checka ut från hotellet.
Flyget går runt elva och då har vi ett stopp i new york innan vi är i Sverige igen.
Vet inte hur wifi:et är på flygplatsen, därför jag bloggar nu.
Men har i alla fall haft en sjukt bra vecka här i staterna och jag hoppas att jag kommer tillbaka hit snart igen!

The cheesecake factory

Alla som har sett the big Bang theory har väl alltid velat äta på the cheesecake factory? ;)
Idag gjorde i alla fall Hanna och jag det när vi skulle käka middag.
Efter sightseeingen så gick vi på en liten shoppingtur och på köpcentrumet macy's så fanns restaurangen där. Fick dock vänta i 30 minuter på att få ett bord, men det var det värt. Själva maten var väl inte så speciell, men fy satan vad god cheesecake dom hade. Fanns hur många som helst att välja på, men vi tog en med nötter och kolasås, den var sjukt god. Väldigt mätt blev man också ;)

The golden gate bridge

Idag så blev det frukost på vårat standardställe som vi har här i san fransisco, iHop. Sen åkte vi med big bus tour för en sightseeing. Man fick de mycket fina byggnader och självklart åkte vi över golden gate bridge. Dock så blev det inga bra bilder alls, men kan visa några ändå. Man har ju i alla fall varit där ;)

Vädret har varit sådär idag. Det har varit mulet till och från. Men solen har kikat fram ganska mycket idag ändå, så det får vi tacka för!

Alcatraz

Idag har syster och jag spenderat dagen på alcatraz. Snacka om att det var häftigt att se det IRL efter att ha sett serien. Och det är ju lite små-coolt också att världens farligaste fångar har suttit där, man kunde nästan känna den känslan av att vara fånge när man gick omkring där.

Vädret har varit riktigt dåligt idag, trodde nästan det skulle börja regna, men det höll i sig så det var "bara" mulet. Men som tur är så märker man ju inte av det så mycket i fängelset.

Syster fotade med systemkameran och eftersom att jag vill visa bilder nu, så har jag fått fota av från kameran, blir lite dålig skärpa men här har ni några bilder från Alcatraz i alla fall!

San fransisco tagit från alcatraz!

Framme i San Fransisco

Nu är vi äntligen framme i san fransisco, och oj vad fint det är här. Över det lilla jag har sett hittills så är jag riktigt imponerad. Trodde inte att det skulle se ut såhär, riktigt fint.

Efter att ha käkat en god middag på iHop så ligger vi nu utmattade på hotellrummet. Blir nog sängen tidigt ikväll, är fortfarande sjukt jet-laged och har inte sovit så mycket efter konserten.
Imorgon ska vi i alla fall till alcatraz, ser verkligen fram emot det. Sen ska vi nog till golden bridge också!

Bye bye LA

Nu säger vi hej då till Los Angeles och åker vidare mot San Fransisco.
Planet går inte förrän 13.55, men vi åker till flygplatsen snart och jag vet inte om de har wifi, så bloggar nu från hotellet för att vara på den säkra sidan ;)
Har haft fyra helt underbara dagar här, och det är lite ledsamt att åka, men vi ska ju få se mer grejer så det gör ju inte så mycket. Lite roligare att åka runt och se mer än att vara på samma ställe hela tiden!

Eminem (!!!!!!!)

Okej, nu är mitt liv fullbordat, haha överdrev lite. Men att äntligen ha sett eminem är helt otroligt. Måste nästan nypa mig i armen.
Konserten var helt grymt bra. Vanligtvis brukar väl konserter pågå i en timme, men denna höll på i tre (!!!!!!!) timmar. Helt sjukt. Och satan vad bra det var, vill bara se allt om och om igen, som tur är så filmade man ju lite.
Vet inte vad jag ska skriva, är ganska speachless just nu och helt uppe i varv att jag äntligen har fått se honom live. Om inte han kommer till Sverige, ja då åker Hanna och jag till LA ;)
Våra platser var även grymma. Bättre sittplatser gick inte att få, men jag hade nog föredragit att ha en ståplats faktiskt, verkade vara lite mer drag där.
På vägen hem blev det sittplats i en bagagelucka på en taxibil, verkar vara standard för mig när jag är ute och reser. Men det var nästan enda chansen för oss att få komma hem, så man får ju offra sig lite. Åkte med några sjukt roliga människor också, haha har inte skrattat så mycket på länge.

Nä, nu har jag sammanfattat detta lite snabbt, måste sova nu för imorgon åker vi till san fransisco och vi måste checka ut tio på morgonen, suck.

En god gärning

Sov ut idag igen, sen blev det frukost ute för en gångs skull. Dock så var det mulet, kanske inte den bästa dagen vi valde att käka ute på.
Men efter det så gick vi till starbucks, souvenirshoppar och sen så gjorde vi en god gärning också.
Det var en ganska ung kille ändå som satt på gatan med en skylt "spare food please", både Hanna och jag fick så dåligt samvete så vi gick och köpte en pizza-slice till honom. Satan vad chockad han verkade bli, fick knappt fram något ord men snacka om att han var tacksam.
Efter det så gick vi nöjda till hard rock cafe och käkade lunch. Tog en god hamburgare och när vi var mätta och nöjda gick vi runt lite till, bl.a. Till Victorias secret. Nu vilar vi lite på hotellet och ikväll blir det konsert!!

Santa Monica beach

Idag tog Hanna och jag en välbehövlig sovmorgon, snacka om att vi är jet-laged här. Ni i Sverige är nio timmar före oss, så det känns ;)

Men efter frukosten så tog vi en taxi till santa Monica beach och venice beach. Blåste lite, men det var bara skönt. Dock var det ganska kallt i vattnet så för min del så blev det bara lite doppande av tårna i havet.
Efter vi var klara med solandet så gick vi till någon restaurang och käkade lunch. Sen gick vi vidare till santa Monica beach (började på venice beach). Dom har ju som ett tivoli på piren så där spenderade vi några timmar. Vann även en minion i en såndär grej när man ska tävla mot andra och skjuta vattenpistol mot någon prick. Var lite småroligt då vi endast var med och spelade för att en liten sons mamma ville att vi skulle delta så han kunde spela (man var tvungen att vara några stycken för att spela), och så vinner jag, haha.
Efter min vinst så blev det lite sockervadd (mums) och lite vandring runt där innan vi åkte tillbaka till hotellet. Valde den bästa tiden att åka då det var hur långa köer som helst, suck. Men fram kom vi iallafall.
Käkade middag på en trevlig restaurang och nu är vi tillbaka till hotellet. Båda är sjukt trötta så vi ska nog sova snart. Känns som att min förkyldning håller på att komma tillbaka, antingen det eller så känner jag mig hängig för att jag brände mig lite idag på stranden.
Innan resan så blev jag dundersjuk, men samma dag vi åkte så var det faktiskt sjukt mycket bättre. Så får hoppas att det förblir så nu.

Nä, nu visar jag lite bilder och hoppar i säng!

Wax museum

Igår var det verkligen kaos. Flyget från Stockholm gick bra, dock fick jag några panikångestattacker, men annars gick det bra.
Dock blev det inte så bra när vi skulle landa i new york. Tog en stund innan vi fick komma av planet, hade en timme och trettio minuter på oss att hämta Hannas väska, checka in den igen, gå igenom säkerhetskontrollen och hoppa på planet. Ni som har varit på JFK flygplatsen vet att det aldrig skulle gå. Men vi försökte i alla fall, men när vi skulle checka in väskan sa de att det inte var en chans att vi, eller den, skulle hinna med flyget. Och tur nog så fanns det plats på nästa flyg som skulle gå vid nio. Klockan var mitt i natten när det hände, usch vad trött och slut man var.
Men vi roade oss bäst vi kunde och käkade lite och så innan vi äntligen kunde hoppa på planet till los angeles. Sov nästan hela redan och väl framme skyndade vi oss med väskan, tog en taxi och åkte till hotellet. Varken Hannas eller mitt kort fungerade, men som tur var kunde man betala kontant. Så halv två på natten kunde vi äntligen få gå och lägga oss, då var klockan halv elva på dagen i Sverige. Så vi var uppe i runt 30 timmar.

Idag gick vi upp runt halv nio, åt en god hotellfrukost och sen begav vi oss ut. Har spenderat dagen med att gå på hall of fame, gick till LA ink (så coolt, såg precis ut som på serien), shoppade, gick på ett vax museum och sen har vi tagit det lite lugnt också.
Nu är vi sjukt trötta, så snart blir det middag och sen sova.
Har några bilder att visa, Hanna fotade även med systemkameran så visar fler bilder när vi kommer hem!

Träffade på eminem på museumet!!!

På Arlanda

Nu har vi anlänt till till Arlanda och sitter och äter lite fruktsallad innan vi får boarda. Fyndade lite på Victorias secret innan.
Har ett stopp i new york innan vi kommer till los angeles!

Trötta och dryga på Arlanda!